Privatlivspolitik
Senest ændret den 29. september 2018
Herlev/Hjorten Badmintons dataansvar
Vi
behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der
kort fortæller dig, hvordan vi behandler dine personoplysninger til sikring af
en fair og gennemsigtig behandling.
Gennemgående
for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte
formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler kun personoplysninger,
der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter
dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.
Kontaktoplysninger på den
dataansvarlige
Herlev/Hjorten Badminton er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine
personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Kontaktoplysninger:
Kontaktperson: Bo Kok Mortensen
Telefon: 22541990
Mail: formand@herlevhjortenbadminton
Behandling af personoplysninger
Vi behandler følgende personoplysninger:
1)
Medlemsoplysninger:
-
Almindelige personoplysninger:
o Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, køn, adresse, indmeldelsesdato,
telefonnummer, fødselsdato og e-mailadresse.
2)
Oplysninger om
ledere og trænere:
-
Almindelige
personoplysninger:
o Kontaktoplysninger som adresse, telefonnummer og
e-mailadresse
o Andre oplysninger om tillidsposter, andre
hverv i relation til foreningen og bankkontonummer
-
Personoplysninger,
der er tillagt en højere grad af beskyttelse:
o CPR-nummer
o Oplysninger om strafbare forhold ved indhentelse af
børneattest
Her
indsamler vi oplysninger fra
Normalt får vi oplysningerne fra dig. I nogle
tilfælde kan der være andre kilder:
·
Offentlige
myndigheder, f.eks. nødvendige skatteoplysninger ved udbetaling af løn
·
Idrættens
hovedorganisationer, f.eks. oplysninger om klubskifter, karantæner og
kursusdeltagelse
Foreningens formål med behandling af
dine personoplysninger
Vi
behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig
grund.
Lovlige grunde til behandling er særligt:
·
Foreningens
berettigede (legitime) interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen)
·
At
det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig
·
Behandling
efter lovkrav
·
Behandling
med samtykke
1Formål med
behandling af medlemsoplysninger:
·
Foreningens
medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning
·
Som led i
foreningens idrætsaktiviteter og andre aktiviteter, herunder planlægning, gennemførelse
og opfølgning
·
Opfyldelse af
lovkrav, herunder folkeoplysningsloven
·
Levering af
varer og ydelser du har bestilt
·
Administration
af din relation til os
2)
Formål med
behandling af oplysninger på ledere og trænere:
·
Håndtering af
trænernes og ledernes hverv og pligter i foreningen
·
Overblik over
og forbedring af erfaringer og kompetencer, herunder kurser
·
Opfyldelse af
lovkrav
·
Udbetaling af
løn, godtgørelser, refusioner og lignende
·
Administration
af din relation til os
Vi behandler kun personoplysninger ud
fra legitime interesser
I
det omfang vi behandler dine medlemsoplysninger på baggrund af interesseafvejningsreglen,
vil denne behandling udelukkende være motiveret af berettigede (legitime)
interesser som:
·
Udøvelse af
idrætsaktivitet, herunder udfærdigelse af holdkort, holdopstillinger, interne
resultatlister m.v.
·
Håndtering af
dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne m.v., herunder i forhold til
generalforsamling
·
Opfyldelse af
medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent m.v.
·
Afholdelse af
sociale arrangementer, sportslige aktiviteter samt andre aktiviteter
·
Brug af
situationsbilleder taget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller
situation i foreningen
·
Videregivelse
af dine almindelige personoplysninger til specialforbund i DIF, til DGI samt til DGI’s landsdelskontorer, i relevant
og nødvendigt omfang i forbindelse med idrætsaktivitet
·
Da foreningen
er medlem af idrætsorganisationer, sker der videregivelse af oplysninger om
ledere og træner til disse, for at ledere og trænere kan modtage information og
aktivitets- og kursustilbud fra disse idrætsorganisationer
·
Af praktiske
og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger også
i en periode efter din udmeldelse af foreningen
·
Af hensyn til
kontaktmuligheder kan der for børn og unge under 18 år behandles oplysninger om
forældrene
·
Bevaring af oplysninger
med historisk værdi til statistik og lignende
Samtykke
Oftest
vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt
grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne
tilfælde er nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til de formål,
der er beskrevet ovenfor.
Hvis
vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du
kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det.
Videregivelse af dine
personoplysninger
I
forbindelse med idrætsaktivitet sker der videregivelse af oplysninger om
deltagelse og resultater til relevante idrætsorganisationer.
Der
sker videregivelse af oplysninger om ledere og trænere i relevant omfang til idrætsorganisationer,
som foreningen er medlem af.
Vi
videregiver ikke personoplysninger til firmaer til markedsføring uden dit
samtykke.
Opbevaring og sletning af dine
personoplysninger
Vi
har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder alt efter, om vi
behandler dine personoplysninger som medlem af foreningen, som ulønnet leder
eller træner eller som lønnet leder eller træner:
Medlemmer:
Vi vil opbevare dine
personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i overensstemmelse
med følgende kriterier:
·
Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi
dine almindelige medlemsoplysninger i op til 3 år efter kalenderåret for din udmeldelse af
foreningen
Ulønnede
ledere og trænere:
Vi vil opbevare dine
personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i overensstemmelse
med følgende kriterier:
·
Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi
dine almindelige medlemsoplysninger i op til 1 år efter dit virke er ophørt
Lønnede
ledere og trænere:
Vi
vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra ophøret af dit virke og i
overensstemmelse med følgende kriterier:
·
Bogføringsbilag,
herunder f.eks. lønbilag, skal gemmes i 5 år fra udløbet af det regnskabsår,
som bilaget drejer sig om
·
Andre
relevante oplysninger til opfølgning og stillingtagen til eventuelle krav
gemmes i 5 år
efter arbejdet er ophørt
Vi
opbevarer dog oplysninger på såvel medlemmer, ledere og trænere til statistik
og lignende, så længe de har historisk værdi.
Dine rettigheder
Du
har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler
personoplysninger om dig:
•
Retten til at
blive oplyst om behandlingen af data
•
Retten til
indsigt i egne personoplysninger
•
Retten til
berigtigelse
•
Retten til
sletning
•
Retten til
begrænsning af behandling
•
Retten til
dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)
•
Retten til
indsigelse
Du
kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod vores
behandling, ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du
øverst.
Hvis
du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger,
undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer
eller sletning så hurtigt som muligt.
Du
kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks.
Datatilsynet.
Revidering af privatlivspolitikken
Vi
forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra
tid til anden. Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive
ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på
vores websted. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.